Beware of coconut drop

28 juli 2016 - Phu Quoc, Vietnam

Via Facebook werden we door een trouwe lezer van deze blog gewezen op het volgende artikel.

link naar artikel

In het artikel worden stranden overal ter wereld beoordeeld op prijs van het standaard pakket van zonnebrand, lunch, ijs en bier. Het strand waar wij net vandaan komen ( Long Beach, Phu Qouc ) staat nummer 247 op de lijst. Het strand van de vorige plaats ( Hoi An ) is hekkensluiter als 250ste op de lijst. Moeten we nu concluderen dat het zielige stranden zijn die onder aan het lijstje bungelen? Zeer zeker niet.

Wat is er dan zo bijzonder aan deze kilometerslange zandbakken?
Ten eerste ze voelen vertrouwd. Vroeger had ik een bureaublad legger op mijn kamertje met een foto van een kromme palmboom waarvan ik de verdenking heb dat die hier gemaakt is. Uren zat ik in het koude Nl weg te dromen op dit strand, en vandaag lag ik er. Net niet onder de palmboom overigens. We hebben de waarschuwingen tot ons genomen. ( kijken vanaf minuut 3.45 ) filmpje

Dan is er naast het zachte ( hete voetbrandende, rennen naar de zee, blaren onder de eelt ) witte strand een azuurblauwe zee die rustig golfjes doet aanspoelen en waar kleine vissersbootjes aan de horizon voorbij trekken. In de verte zie je de heerlijke donderwolken al aankomen. Het blijft toch regenseizoen. 3 druppels en daarna gewoon weer verder verbranden.

De lijst hoort minstens 251 stranden te hebben. Gisteren zijn we op de scooter naar het noorden van het eiland gereden. Daar waren we op "local beach" zoals de bordjes aangaven. Dat is het goedkoopste strand ter wereld. Het vrouwtje dat daar woonde en waar we schuilden onder de golfplaten voor een buitje was meer dan tevreden toen ze ons een lunch kon serveren voor omgerekend €1,40. En een uitzicht.... Deze strandjes hier in Vietnam kunnen zo de mastercard reclame in. Goedkoop, maar onbetaalbaar.

ps ook nog gezien: Onderwaterwereld tijdens duiktrip, Pepperfarm, Duong Dong noght market, Duong Dong Harbor, South Beach, Long beach, Thom Beach....

1. Lida:
    28 juli 2016
    Pas maar op voor de kokosnoten
    Blijf genieten
  2. Henk Lantink:
    28 juli 2016
    Naast de prachtige en blijkbaar niet te dure hagelwitte stranden heeft Geert ook nog een fotogenieke vriendin. "Love is in the water". Zo te lezen blijft het daar genieten. Fijne dagen verder.
  3. Marjan:
    28 juli 2016
    Super tof! Ziet er allemaal heel mooi uit. Enjoy!!!
  4. Kokosnoten:
    29 juli 2016
    Kokosnoten zijn echt super goed voor je, heel veel drinken en eten.

Die stranden zien er echt mooi uit en dat zwembad!!!!

Jaloers!!!