Van die plekken met koeie vlekken

21 augustus 2019 - Annecy, Frankrijk

Soms kom je op van die plekken... Het voelt er perfect, het lijkt het perfect, het is er perfect. Precies waar je op dat moment aan toe bent. En ik moet nu dus zeggen:"We zijn net terug (helaas) van zo'n plek".

Natuurlijk gaan we niet online verklappen waar deze plek zich bevind. Een deel van de schoonheid is het onontdekte karakter van deze plek. We kunnen wel verklappen dat het niet erg ver is van het door massatoerisme overspoelde Franse Annecy.

Maar goed ik schrijf dit verhaal natuurlijk om jullie lekker te maken en uit te dagen op zoek te gaan naar deze plek nadat alle vakanties naar Hawaï de Seychellen en Kenia gecanceld zijn. Kleine hint, de col is 907m hoog.

Wat is er dan zo perfect aan deze plek vraag je je af? De geweldige architectuur van de gebouwen? Nou, ondanks dat het lokale klooster er wel mooi bij ligt gaat het niet om de architectuur. Is het dan de fantastische haute cuisine? Ach, een barbecue of wat aardappelpuree is goed te doen, maar het verdient geen Michelin ster. Nee het zijn de koeien. De koeien maken deze plek tot een ongekende vakantiebestemming. En nu hebben jullie allemaal wel eens een weiland vol koeien gezien, maar "picture this": Mooie bruine koeien in een alpenwei vol bloemen tegen de berghelling op. Deze koeien zijn voorzien van het typische alpen bel geluid waar ze de hele dag lekker mee klengelen. Niet te hard (niet goed voor de rust) niet te zacht. Een beetje te vergelijken met het achtergrondmuziekje in de lift. Perfect volume. En het bijzondere aan deze koeien is dat ze perfect verdeeld in de wei staan.  En dan bedoel ik dus niet netjes in de rij, of overal evenveel of als raster. Nee perfecte Chaos. Net als een krentebol. De krenten zitten perfect in de bol. En dus zo verdeeld dat elke hap anders is. Dus de ene hap met veel krenten, en de andere hap met een beetje krenten. Perfecte chaos verdeling. En deze koeien staan zo in de wei. Blijkbaar weten ze hoe dat werkt want ze hebben elke dag als ze de wei inlopen weer een nieuwe perfecte verdeling. Maargoed, ze hebben dan ook tweemaaldaags tijd om te overleggen tijdens het melken. Of sla ik dan door en heb ik iets te veel van de heerlijke Franse kaasjes en wijnen geproefd. In ieder geval ik had tijd om dit allemaal te bedenken en ben dus heerlijk tot rust gekomen deze vakantie. Op naar de volgende reis....

1. Jelle Lantink:
    21 augustus 2019
    Ik de k te weten waar dit is. . Welke prijs maak ik kans op?
  2. Jaap:
    22 augustus 2019
    Het zijn verschillende koeien die je bij kop of kont kunt analyseren.
    Dat levert natuurlijk geen lokalisatie informatie.
    Ik haak dus af bij deze quiz.