Rondreis Europa in Shanghai

15 augustus 2015 - Shanghai, China

Sinds eergister avond in Shanghai. 24 miljoen mensen + 2 sinds gisteren dus. Mooie reis gehad met de hogesnelheidslijn die op meerdere stukken boven de 300km per uur ging. Op die manier was de reis Guilin - Shanghai maar 9 uurtjes... valt mee.

De laatste paar dagen van onze rondreis gaan niet alleen door China, maar ook een beetje door Europa. Dat zit zo:

Als je in Shanghai bent moet je naar "de Bund" dat staat vast. Een prachtige rivierkade vol met mooie koloniale gebouwen. Inderdaad. Voor de Chinezen vast helemaal niet, maar wat ons betreft konden de gebouwen zo uit Berlijn of Parijs komen. De roze injectienaald aan de overkant van de rivier in de skyline van Shanghai had meer onze interesse. (zie foto skyline)

Daarna belandden we al snel in de Franse wijk ( de French consession ) die tot onze verbazing vooral bestaat uit Italiaanse restaurantjes. Vol staat met Italiaanse auto's. En vooral Italiaanse kledingmerken huisvest. Tja China he....

En vandaag naar Zhujiajiao. Oud stadje vlak bij Shanghai. Mooie oude huisjes, veel kanaaltjes, en kleine bootjes met mannetjes die punten om je overal naar toe te brengen. Dat noemen ze dus het Venetië van China.

Om er niet alleen een Europees tintje aan te geven hebben we overigens vandaag maar lekker Indonesisch gegeten!

Ps verder nog gezien: Tianzifang, Xintiandi, Shanghai Financial centre, enz.