rail away

11 juli 2017 - Coimbra, Portugal

Beste allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij weer op reis. En na de leuke reacties van afgelopen jaren, schrijven we zo af en toe weer een verhaaltje. Mocht je hier geen behoefte aan hebben, gewoon niet lezen ;)

We zitten inmiddels in Coimbra voor een congres over fysiologie en immunologie van Rieneke. Een paar weken geleden kregen we een tip om het programma "railAway" te kijken omdat het een deel over Coimbra gaat. Echt een dikke vette tip. We raden iedereen aan het te kijken via onderstaande link.

Gedaan? (of stiekem verder gelezen?) Wat een programma he. Wat een ontzettend verdorie slaapverwekkend sloom en saai programma. Heb je het gehaald zonder in slaap te vallen? Chapeau!  Hier had Geert zelfs zijn groep 7/8 van afgelopen jaar rustig mee gekregen. Menig ADHD'er heeft zijn Ritalin aan de kant gedaan en start de dag gewoon met een aflevering rail away om vervolgens in de loop van de dag weer een beetje energie terug te krijgen. Er zijn verhalen bekend dat een goudvis, wiens kom naast de tv stond ten tijde van de uitzending, door mee te kijken vergat dat hij onder water adem kan halen en verdronk.

Heb je het nou nog niet gekeken, dan raad ik dat aan om dat alsnog te doen. Gewoon, omdat je na de aflevering het idee hebt dat je toch tot rust bent gekomen. En dat kan nooit kwaad. Of je nou al vakantie hebt of niet, een kleine pauze in het vliegende leven. Wij zijn verslaafd aan rail away en komen deze vakantie dan ook helemaal tot rust. We gaan na het congres verder naar de Azoren ( lees bejaardeneilanden zonder treinen :( ) om daar verder tot rust te komen. En mocht je nou nog geen vakantie hebben, kijk dan gewoon nog een aflevering... dan lijkt de vakantie een stuk dichterbij...

Ps, ook nog gezien: Het stuk spoorweg waar het in de aflevering om gaat en dat een stuk mooier is in het echt dan in het programma en verder:  Nog helemaal niets!

Tot later !

1. Jelle Lantink:
    11 juli 2017
    Gaat alweer lekker he? Helaas hier geen tijd om een uitzending van treintjes te gaan kijken..
  2. Gerda Van dijk:
    11 juli 2017
    Rust hebben jullie verdiend.hier helaas ook geen tijd om te kijken:)
  3. Henk Lantink:
    11 juli 2017
    Dat is al weer een mooie inleiding.
    Wij komen nu zeker nog wel tot rust, dus die uitzending bewaren we voor thuis. Succes op congres boor Rieneke en Fijne vakantie.
  4. Cor:
    11 juli 2017
    Toch even een kleine opmerking: de Azoren zijn beslist geen bejaardeneilanden. Op deze eilanden kom je ook veel jonge avonturiers tegen en de eilanden bieden tal van activiteiten juist voor die groep.
  5. G Lantink:
    11 juli 2017
    Beste Cor, wij hopen ook zeker op een leuke vakantie. De opmerking was vooral omdat in het anwb boekje van de azoren op de foto's geen jonge mensen te vinden zijn. Vandaar. Wat betreft de azoren, We horen graag tips van u !
  6. Cor:
    18 juli 2017
    Beste Geert, ik lees graag wat jullie op de Azoren meemaken, en aan het eind ook jullie resumé. Tips kunnen de locals het beste geven of als je gebruik maakt van een taxichauffeur, zij kennen vaak de leukste plaatsjes. Toch even proberen (op Sao Miguel): Furnas met zijn warmwaterbronnen en het Terra Nostra Park, de kratermeren Sete Cidades en Lagoa do Fogo en de vissersplaats Mosteiros.