Een paar van de één miljard

27 juli 2015 - Pingyao, China

Na een interessante en leuke treinreis van Beijing naar Pingyao, vonden wij het tijd om eens een paar Chinezen van die 1 miljard wat extra in het zonnetje te zetten.

Tijdens de treinreis waren ze allemaal erg druk aan het kletsen, tegen elkaar, maar ook tegen ons! Dat wij geen woord chinees terug spraken maakte ze niets uit. Heel grappig. We hadden geen stoel geboekt, dus lekker met z'n allen op de grond. De kindjes in de trein vonden Geert zijn "Chinese karakter schrijf en lees" les erg interessant en Geert heeft dan ook veel geleerd ;-) We verstonden het niet, maar we verdenken 1 van de Chinese jongetjes ervan dat hij bij het afscheid zei: "Jij moet nog goed oefenen!" De hele treincoupe kon er in ieder geval erg om lachen.

In Pingqyao liepen we tegen een mooi bruidspaar aan. Waar we gelijk mee op de foto mochten. En daarnaast worden we zelf ook constant op de foto gezet, omdat we van die rare lange aliens zijn, erg grappig! Moeders die kinderen naast ons zetten en dan snel een foto maken, maar ook mensen die stiekem proberen een foto te maken zonder dat we het zien. Maar ach, zoals jullie bij de foto's zien maken wij andersom ook genoeg foto's.

Zelfs als je denkt even rustig een baantje te trekken in de watercube willen er Chinese "professionals" met ons op de foto. oftewel, 1 grote fotocultuur, en de camera wordt optimaal benut.

Ps verder gezien: souveniersshops, Treinstation Beijing west, PingJao bell tower, PingYao stadsmuren, confusius tempel, taoistische tempel en meer souvenierswinkels....

1. Emiel:
    27 juli 2015
    Geert, kan je mij ook wat Chinese karakters leren?
  2. Marjan:
    27 juli 2015
    Zo te lezen hebben jullie het super naar de zin! TOP. Benieuwd naar de volgende blog en foto's!!! Groetjes vanuit een koud (19 gr.) en nat Nederland.