Flitsend Bangkok

14 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Voordat ik over het flitsende Bangkok vertel eerst even de reden dat ik nu stuiterend in hostel deze blog zit te schrijven. Ik ben nog geen 6 uur in Vietnam, maar wat een geweldig land. Ik vond een creditcard op het vliegveld, en even later stond ik een miljoen te pinnen! Wauw. Maar voor degene die nu denken dat ik Vietnam ga kopen... Er zat een momentje van bezinning tussen die 2 momenten. De creditcard braaf ingeleverd bij de douane. En dat miljoen pinnen is hier zo gek nog niet, want dat komt neer op zo'n 40 euro. Bijna iedereen is hier miljonair. Beetje monopoliegedrag levert het bij mij op.

En dan flitsend Bangkok. Natuurlijk was het ook een flitsbezoek van twee nachten en amper 2 dagen, maar het flitste wel. Letterlijk dan want we hadden een paar fikse onweersbuien. Koelt heerlijk af trouwens als het zo'n 36 graden is. Moeilijke bijkomstigheid is wel dat je ook tijdens de regenbuien met een zonnebril op moet lopen. Ook de gemiddelde Thai is niet zo groot en blijkt een paraplu precies op onze ooghoogte te houden. Oogbescherming tegen uitprikken dus.

Tijdens de trip van het vliegveld naar ons hostel kregen we hulp uit onverwachte hoek. We waren lichtelijk verdwaald en hadden geen idee welke bus we moesten nemen. Sta je met een kaart in de hand op een kruispunt uit te puzzelen welke kant dan welke grote wegen op zouden leiden. ( Rome? haha, hier leiden alle wegen naar een andere plek in Bangkok met file) Staat er naast je een kromme oude man ( vooral geen flitsend type ) met lang grijs haar en een baard waar vader Abraham jaloers op zou zijn, die ineens in het Nederlands zegt dat je toch echt bus 59 moet hebben. Hij moest zelf ook die kant op en is een stukje meegereden. Fantastische hippie die klaarblijkelijk al jaren in zuid oost Azië en India rondzwerft.

En als laatste ook nog Rieneke die alles flitste wat voorbij kwam. Prachtige wats ( tempels ), heerlijke eettentjes en ook de lokale bevolking blijkt uiterst fotogeniek. In de Wats mag de flits van de camera overigens wel uit. Al dat goud blinkt al genoeg.
Kortom genoten van Bangkok, en inmiddels al weer in Vietnam.

Ps, ook nog gezien: Wat Pho, Wat Phra kaew, Grand Palace, Golden Mountain, Khao San road, Amulet Market en in een TukTuk gereden.

1. Henk Lantink:
    14 juli 2016
    Dat is dan een enerverend en fijn begin. Het zullen niet de laatste mooie momenten zijn, dus heel erg veel plezier daar en lekker genieten.
  2. Wim:
    14 juli 2016
    Mooi verhaal, prachtige fotoos en Froome behoudt toch de gele trui. Mollema nu vierde.
  3. Hippie:
    15 juli 2016
    Ja mooi dat ik jullie tegen kwam
  4. Lida:
    15 juli 2016
    Fijn dat jullie zoveel indrukken opdoen lijkt me ook geweldig daar
    Mooi verhaal van die oude man
    Geniet ervan samen kijk wel weer uit naar de verhalen lieve groet