Afhaal Chinees

23 juli 2015 - Beijing, China

Yes, na een aantal uur in de nieuwe airbus 380 door te hebben gebracht waren we dan eindelijk in China. Passen veel Chinezen in zo'n groot toestel jonguh! Na de rij bij de douane en het tassen ophalen stond onze eigen afhaal Chinees al voor ons klaar. Pieterbas kwam ons ophalen van het vliegveld. Wat een geluk zo'n lokale gids. Met de taxi naar de stad, en omdat er file stond nog stukje met de metro, maar erg snel bij het Hostel. En wat een toffe plek ( zie foto ).

Even opfrissen, en door. Onze afhaal Chinees leert ons meteen hoe je in een goed restaurantje de Beijing Duck eet. Heerlijk, en veel beter dan in NL. Daarnaast leert hij ons ook hoe je met allerlei Nederlandse ezelsbruggetjes hier makkelijk gerechten bestelt. Zo kunnen wij nu elke avond genieten van een "guong poa doe je ding" en een heerlijke "gang bang dood jou". Ik zeg eet smakelijk.

En om te zorgen dat de eerste blog niet helemaal over eten gaat, want dan krijg ik meteen weer commentaar. Vandaag de verboden stad en het park met de tempel van de hemel bekeken. En met erg veel Chinezen op de foto geweest. Druk hier.

1. Jelle Lantink:
    23 juli 2015
    Klinkt goed! Ik ben alleen erg benieuwd wat je te eten krijgt als je 'gang bang dood jou' etc besteld...
  2. Kiki:
    23 juli 2015
    Wat een geweldige eerste dag zeg! @jelle ik ben ook benieuwd
  3. Gerda Van dijk:
    25 juli 2015
    Heerlijk dat samen zijn. Geniet van alles kan nu jullie blog vinden. Leven is fijn
  4. Wim:
    25 juli 2015