Als een vis in het water

18 juli 2017 - São Miguel, Portugal

Tja, na de eerste dag op de Azoren, wat is dan onze indruk van dit bejaardeneiland? (Sorry Cor, voel je niet aangevallen). We zijn de bingohallen nog niet tegengekomen, nog niet omvergereden door opgevoerde scootmobielen en krijgen op straat nog geen illegale grijze kleurspoelingen aangeboden. Het valt eigenlijk best mee met het grijze koppie gehalte. Natuurlijk zie je er wel een paar, en ligt het tempo van iedereen wel op 70+, maar dat is eigenlijk wel prettig.

Wat wel opvalt is dat de lokale bevolking verrekte degelijk borstcrawl zwemt in het zee-zwembad, en dan ipv de bejaardenschoolslag die je in NL veel ziet. Dus in dat opzicht een pluspunt. bejaardeneiland -1. Een zee-zwembad is trouwens heerlijk verkoelend en ook nog eens heel leuk. Er zwemmen allerlei vissen ipv alleen een zwarte streep op de bodem. Erg creatief en zout zwemmen dus. Wat wel opvalt is de hoeveelheid mensen met overgewicht die op de kant zijn aangespoeld (mijn blog zou eerst gaan over walvissen spotten, maar dat mag niet van Rieneke). In het kader van walvissen spotten ( wat we later in de vakantie gaan doen) wil ik jullie toch op een opmerkelijke vertaling wijzen. De Engelse benaming van een bepaald soort walvis hier in de buurt is de "spermwhale" In het Nederlands vertaalt naar potvis, en daar komt dan weer helemaal geen "sperm" aan te pas...

Verder gaan we morgen op een paar mountainbikes het eiland rondcrossen. -2 voor bejaardeneiland dus. Dat is tot nu toe de tussenstand. We gaan de eerste rust in.

PS verder nog gezien: Coimbra: Universidade de Coimbra, blibliotheca, Santa Clara A velha monastery. Lissabon: Trammetjes, kerken, terrasjes, kasteel enz. Sao Miguel: Mae de Deus Chappel, Town Gates Fort Sao Bras

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Spermwhale:
    18 juli 2017
    Zee zwembaden zijn gaaf ja!! Fijn dat het tempo zo laag ligt haha! Veel plezier op de mountain bikes!
  2. Gerda Van dijk:
    18 juli 2017
    Pas je het fietstempo ook aan?
    Veel plezier. Je kan er toch ook met dolfijnen zwemmen?
  3. Henk Lantink:
    18 juli 2017
    Mooie pittoreske foto's. Straalt een warme sfeer uit.
    Er is vast nog wel meer te ontdekken daar de komende weken.
    Tempo aanpassen komt toch goed uit?
    Nog heel veel plezier!!!!